30.11.2016

Ilmaiseksi ilmaisista pistekaupoista

Kuinka saada tämä ilmaisten ämpärien kansa vannomaan merkkiuskollisuuttaan? Tietysti perustamalla tuotteen ympärille pistekauppa, joka palkitsee tuotteen ostamisesta. Kun päälle ynnätään vielä ilmainen rekisteröityminen ja postikuluttomuus, on virtuaalinen jono pidempi kuin Tokmannilla konsanaan.

Ensimmäinen liittymäni pistekauppa oli Liberokerho. Olen "ostanut" sieltä uimapuvun ja sukat vaippakoodeilla. Koodit kerätään vaippapussin sisäkannesta talteen ja näpytellään Liberokerhon sivuille. Pisteillä saa melko nopeasti tavaraa lapselleen, vaippoja kun nyt kuluu joitamia päivittäin. Pari kertaa vuodessa on saatavilla kampanjatuotteita, muutoin laaja tuotevalikoima vaihtelee hitaanlaisesti. Juuri nyt kampanjavaippapaketin ostaja kerryttää pisteitä Rölliasuihin.

Pilttipurkkien koodeilla keittiöön laatutavaraa.

Kerään pisteitä myös Pilttipiirissä. Yhdestä ateria- tai hedelmäpilttikoodista pääsee 17 askelta lähemmäksi tuotepalkintoja. Toisinaan Pilttipiiri tarjoaa kyselyä, josta pamahtaa tilille kerrasta parikin tuhatta pistettä. Kaikkiaan olen kerryttänyt pistetiliäni niin hitaasti meidän ruokailutottumuksilla, ettei ne vieläkään riitä ilmaisiin tuotteisiin. Pitäisi varmaan päivittäin syödä Pilttiä, jotta saisi edes kahteen vuoteen hankittua jotain. Tosin tavarakin on arvokasta: löytyy Hackmania, Arabiaa ja Brioa - mutta juuri nyt pistekaupasta voi tilata vain Muumilusikan ja senkin 7500 pojolla. (Lapsen) kieli pitkällä olen odottanut Pilttipiirin ilmaisia maistiaisia kehitteillä olevista mauista, mutta eipä ole nalli napsahtanut.

Liityin Serla-klubiin, kun siirryimme halvimmasta wc-paperista suomalaiseen. Jo yhden suuren paskapaperipaketin pisteillä saa alennusta mm. Sea Life Helsingissä ja Raiskin verkkokaupassa. Jään odottamaan, josko ilmaisiin kaupanpäällisiin ilmestyisi joskus vaikkapa desinfiointipyyhkeitä vessan pesussa käytettäväksi. Serla-oravat meiltä jo löytyvät kolmessa koossa, anoppi kun on Serlisti henkeen ja vereen jo toista vuosikymmentä.

Pistekauppatavaran eteen nähtävä vaiva ei ole kovin suuri. Kaupan kylkiäiset ovat aina mukava asia, kun kyseessä on jokin tarpeeseen tuleva tuote. Kerätköön samalla asiakastietoa, onhan se kuitenkin tärkeää yrityksen jatkolle. Itse määrittelen, kuinka tarkat tiedot itsestäni annan, ja sähköpostini on kaikkea paitsi tukossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti