20.12.2016

**tun mainokset

Että ottaa päähän nuo Ostos-TV:n paskanjauhajat. He käyttävät räikeästi tapoja, joita käsiteltiin lukiossa psykologian kurssilla, kun puhuimme mainonnan vaikuttamiskeinoista. Eli kuinka jallittaa kuluttajaa. Listalta löytyi jotain tämän tyylistä:

1. Luo tarve

Kiristääkö sukka varpaitasi? Ei yleisesti ottaen, mutta nyt kun mietit asiaa, niin varmasti kiristää. Tässä aivan helkkarin turha laite sinne varpaisiin asennettavaksi, jottei kiristys enää haittaisi.

2. Käytä asiantuntijaa

Tässä julkkis tai Oxfordin yliopistossa opiskellut, hyvin maksettu, "asiantuntija" kertoo, miksi juuri tämä tuote on niin erinomainen.

3. Ole miellyttävä

Kauniilla hymyllä varusteltu myyjä saa uskomaan, että kilot sulavat pikavauhtia tällä uudella laitteella. Koska eihän kukaan hymyilevä voi olla kuluttajaa vastaan. Eihän?

4. Hoputa

Tarjous on voimassa vain hetken, ettet sinä jästipää ehtisi tajuta, että tämä tuote on ihan perseestä myös meidän mielestämme.

5. Lupaa onnea

Kun asennat tämän ruman laser-valosarjan olohuoneeseesi, ihmiset sekoavat ja haluavat bailata kanssasi. Ystävyystakuu: jos et saa bilekavereita, voit palauttaa tuotteen, mutta ethän sitä tee, koska olisit silloin epäonnistunut urvelo.

6. Käytä toistoa

Kyllä se kohta tajuaa tarvitsevansa tämän vihannesleikkurin, kun vain jaksamme tarpeeksi asiasta muistuttaa. Tuttu on turvallinen valinta.

Samaa listaa hyödynnetään huomaamattomammin jokaisella mainoskatkolla, joka bussipysäkin mainostaulussa, jokaisen radiokanavan rallatuksessa. Älä sinä ainakaan sorru mainoksen uhriksi. Osta vain todelliseen tarpeeseen.

publicdomainpictures.net

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti